DM Fluekast 2016

Leif Christensen Vinder enhåndsDM i Fluekast blev et særdeles varmt og solrigt arrangement.  Skibet Skoles fodboldbaner i Vejle Kommune dannede rammen om et vellykket stævne, dog kun med få deltagere.

Således var vi i år ikke i stand til at kåre en vinder hos juniorerne samt hos kvinderne. Der stillede kun en enkelt kvinde og en enkelt junior op, og de valgte begge at deltage hos de mandlige seniorer.

Masser af  toptunede aktiviteter på Lystfiskerfestivalen

Aldrig før hÅrets smukke Skjern Å Lystfiskerfestival plakat er lavet af kunstneren og grafikeren, Lars Østergaard Jensen.ar nogen fået så mange oplevelser for 100 kr. skriver Lystfiskerforeningen af 1926s flittige webmaster, Nils Mogensen Svalebøg i en pressemeddelelse vedrørende den tilstundende Skjern Å Lystfiskerfestival, der afholdes for anden gang i Skarrild sidste weekend i maj:

DM i Fluekast 2016

Siden 2006 er der blevet afholdt DM i Fluekast hvert år, og 2016 bliver naturligvis ingen undtagelse. FFFD og DSF er glade for at kunne præsentere Vejle Sportsfiskerforening som årets samarbejdspartner.

Fluefiskerdagene i Randers

I weekenden den 13. og 14. februar var der igen Fluefiskerdage i Randers. Som det har været tilfældet gennem en række år, så var rammerne igen Randers Naturcenter, der ligger smukt ned til Gudenåen

Vejle Sportsfiskerforening indbyder til DEMOAFTEN

Den 1. juli inviterer Vejle Sportsfiskerforening og folkene bag Outdoor Direct til DEMOAFTEN i foreningens klubhus på adressen Bulladen 13 ved Vejle Å.

Klokken 19 er der velkomst og gennemgang af aftenens program. Først vil der være fluebindingen ved Jonas Rygaard og Ronny Lagoni Thomsen, hvor et helt nyt koncept bliver præsenteret.
Senere afholdes kastedemonstration ved åen af Ronny Lagoni Thomsen.

DM i Fluekast 2015

Siden 2006 er der blevet afholdt DM i Fluekast hvert år, og 2015 bliver naturligvis ingen undtagelse. FFFD og DSF er glade for at kunne præsentere Odense Sportsfisker Klub som årets samarbejdspartner.

Festlig dobbeltjubilæum i Skjernådalens

Den 6-7. juni kan Skjernådalens Lystfiskerforening fejre noget så eksklusivt som et dobbelt jubilæum. Det er nemlig 90 år siden, at Skjern Lystfiskerforening, stiftet af den navnkundige ”Bødker”, så dagens lys.

Kastekursus i moderne tohånds speycast

Går du og overvejer et kastekursus i moderne speycast, fordi du synes der er et eller andet der kan gøres bedre, eller har du selv taget springet ud i fluekastet og mangler lidt råd og guidning den rette vej? Så har du her muligheden.

Dato:
5 Maj, 2015 - 17:00 - 17:01
Sted:
Københavnsområdet

Kastekursus i moderne enhånds kasteteknik

Går du og overvejer et kastekursus, fordi du synes der er et eller andet der kan gøres bedre, eller har du selv taget springet ud i fluekastet og mangler lidt råd og guidning den rette vej? Så har du her muligheden.

Du vil på dette kursus få redskaber til at blive en bedre fluekaster end du allerede er. Vi giver dig muligheden for, at udvikle dit fluekast, bl.a. ved at filme dig, så du får en idé om hvordan dit kast ser ud før og efter. Denne form for undervisning er særlig god, da man får det helt rigtige billede på hvad man foretager sig, når man er færdig med kurset.

Dato:
27 April, 2015 - 17:00 - 17:01