Bliv laksefluefisker på en uge ved Gaula

Gaula-kurset behøver næppe nærmere præsentation. Det er det ældste, bedste og mest velrenommerede af sin art i Skandinavien og tilmed det billigste - og dermed den korteste genvej til at lære kunsten at fiske efter laks med tohånds fluegrej.

Det sker i uge 33, hvor de fleste laks er trukket op i elven. To kilometer af Gaulas bedste og mest naturskønne fluevand med fristende og udfordrende pools står eksklusivt til rådighed for deltagerne.

Bind kystfluer i Sportsfiskeriets Hus

Tag med på fluebindingskursus i Sportsfiskeriets hus i Vingsted, hvor du lærer at binde kystfluer til havørredfiskeri ved strand og fjord.

Kurset afholdes af Danmarks Sportsfiskerforbunds instruktører Jonas Rygaard og Søren Rygaard Lenschow. På kurset binder vi praktiske fiskefluer til stranden og fjordens ørreder.

Kurset henvender sig også til bombardafiskere – både den let øvede og den lidt mere erfarne fluebinder.

På pighvar-kursus

Leonard MuysLeonard Muys er en af de mange, der på den ene eller anden måde arbejder med lystfiskerturismen på Langeland. I en årrække har han arrangeret ture, kurser og events af forskellig slags.

Fin deltagelse ved medekursus

Alle deltagerne fangede fisk ved kurset24 børn og voksne havde fundet vej til Tryggevælde Å ved Køge søndag den 22. maj, da Køge Mede Team havde inviteret til medekursus.

Efter indledende instruktion fik deltagerne udleveret grej og agn, hvorefter de fordelte sig på pladserne på den nederste del af åen omkring Prambroen.

Sommerkurser med dygtige instruktører

Det har været et hektisk halvår med en forrygende flot tilslutning til kurserne arrangeret af instruktørerne under Danmarks Sportsfiskerforbund.

Foråret har været præget af kystfiskeriets guidede ture og havørredkurser, men nu banker sommeren så småt på, og fokus flyttes fra de salte vande til spændende fiskeri i søer og åer.

Rimtefiskeri i Gudenåen

Kurser og guidede ture hitter

Allerede inden udgivelsen af det første nummer af Sportsfiskeren kunne vi konstatere en øget interesse for en række af vores kurser og guidede ture. En opgørelse efter udsendelsen af første nummer 2016 viser, at vi har en øget tilmelding på ca. 30 pct. i forhold til samme tid 2015. Det er et rigtigt stort skulderklap til vores instruktører, der åbenbart har ramt det rette indhold i årets kursusindhold.

Laksefiskeri

Gaulakurset vender hjem til dobbelt jubilæum

Lars Gaml, Viborg med kursusrekorden på 12 kiloGaula-kurset er uden diskussion Skandinaviens ældste og bedste ugekursus i tohånds fluefiskeri efter laks. I år kan det populære kursus fejre 25 års jubilæum med veteranen Per Jørgensen og denne lokalredaktør som gennemgående instruktører.

Kystfluebinding i Sportsfiskeriets Hus med den danske mester!

Så er det ved at være sidste udkald, hvis du skal sikre dig en af de ledige pladser på kystfluebindingskurset i Sportsfiskeriets Hus i Vingsted. Her får du en enestående mulighed for at binde fluer med den forsvarende danske mester i fluebinding - Jonas Rygaard.J onas er en ung energisk fluebinder, som har flere Danmarksmesterskaber på CV’et. Kystfluefiskeriet har en stor plads i hans hjerte, hvorfor kystfluerne er en helt naturlig del af forberedelserne, der hører vinteren til.

Weekend med krokodillefeber

Overvejer du at kaste dig over fluefiskeriet efter gedder. Så har Danmarks Sportsfiskerforbund det helt rigtige kursus for dig.

Vores dygtige instruktør Johannes Bigum Pedersen er klar til at give alle hans gode råd videre, så der kan tages højde for en blid start ud i en utrolig spændende del af vores sport.