Dobbelt fiskekursus ved Storå

Holstebro & Omegn vil søndag den 24. september 2017 tilbyde medlemmerne et intenst kursus i laksefiskeri med fokus på spinner, wobler eller orm, fremgår det af foreningens hjemmeside. Kurset begynder i klubhuset kl. 8.00, hvor vi vil starte ud med morgenkaffe og rundstykker. Samtidig vil vi kort gennemgå programmet for dagen.

Frederik Iversen vil fortælle om spinnefiskeriet med spinner og wobler, herunder omtale af pladser, fiskemetoder og aflæsning af vandet.

Succes med skum trods skybrud

Brian Vargas Møller-Iversen (Roslev) med sin første havørred på (tør)flue.I weekenden 19.-20. august var der premiere på Instruktørsammenslutningens nye 24 timers-kursus i havørredfiskeri ved Trend å. Det vil være de fleste bekendt, at den smukke å i Vesthimmerland byder på et fremragende fiskeri efter havørred, og det var specielt fiskeriet med skumbiller, der var i fokus.

Bliv laksefluefisker på en uge ved Gaula

Gaula-kurset behøver næppe nærmere præsentation. Det er det ældste, bedste og mest velrenommerede af sin art i Skandinavien og tilmed det billigste - og dermed den korteste genvej til at lære kunsten at fiske efter laks med tohånds fluegrej.

Det sker i uge 33, hvor de fleste laks er trukket op i elven. To kilometer af Gaulas bedste og mest naturskønne fluevand med fristende og udfordrende pools står eksklusivt til rådighed for deltagerne.

Bind kystfluer i Sportsfiskeriets Hus

Tag med på fluebindingskursus i Sportsfiskeriets hus i Vingsted, hvor du lærer at binde kystfluer til havørredfiskeri ved strand og fjord.

Kurset afholdes af Danmarks Sportsfiskerforbunds instruktører Jonas Rygaard og Søren Rygaard Lenschow. På kurset binder vi praktiske fiskefluer til stranden og fjordens ørreder.

Kurset henvender sig også til bombardafiskere – både den let øvede og den lidt mere erfarne fluebinder.

På pighvar-kursus

Leonard MuysLeonard Muys er en af de mange, der på den ene eller anden måde arbejder med lystfiskerturismen på Langeland. I en årrække har han arrangeret ture, kurser og events af forskellig slags.

Fin deltagelse ved medekursus

Alle deltagerne fangede fisk ved kurset24 børn og voksne havde fundet vej til Tryggevælde Å ved Køge søndag den 22. maj, da Køge Mede Team havde inviteret til medekursus.

Efter indledende instruktion fik deltagerne udleveret grej og agn, hvorefter de fordelte sig på pladserne på den nederste del af åen omkring Prambroen.

Sommerkurser med dygtige instruktører

Det har været et hektisk halvår med en forrygende flot tilslutning til kurserne arrangeret af instruktørerne under Danmarks Sportsfiskerforbund.

Foråret har været præget af kystfiskeriets guidede ture og havørredkurser, men nu banker sommeren så småt på, og fokus flyttes fra de salte vande til spændende fiskeri i søer og åer.

Rimtefiskeri i Gudenåen

Kurser og guidede ture hitter

Allerede inden udgivelsen af det første nummer af Sportsfiskeren kunne vi konstatere en øget interesse for en række af vores kurser og guidede ture. En opgørelse efter udsendelsen af første nummer 2016 viser, at vi har en øget tilmelding på ca. 30 pct. i forhold til samme tid 2015. Det er et rigtigt stort skulderklap til vores instruktører, der åbenbart har ramt det rette indhold i årets kursusindhold.

Laksefiskeri

Gaulakurset vender hjem til dobbelt jubilæum

Lars Gaml, Viborg med kursusrekorden på 12 kiloGaula-kurset er uden diskussion Skandinaviens ældste og bedste ugekursus i tohånds fluefiskeri efter laks. I år kan det populære kursus fejre 25 års jubilæum med veteranen Per Jørgensen og denne lokalredaktør som gennemgående instruktører.