Held med skrigende farver

Alexander fangede turens største gedde på 90 cmOrange viste sig at være den rette farve, da Alexander Lindholmer Nepper fra København var på geddetur til Stege Nor sammen med tre venner, der normalt ikke fisker.

Turen startede mandag den 17. juli, hvor de tog ud i en båd, de havde lejet hos Mønbådene i Stege. Vandet var lavt og grumset og resultatet blev en skuffende nultur.

God dag på brakvandet

Dagen gav en gedde på 115 cm til Lars HenrikLars Henrik Andersen, der er manden bag SPIKE endegrej, var tirsdag den 18. juli en tur ude efter gedder i brakvandet ved Møn.

Vidå netop nu

Havørred på 4,2 kilo fog 64 cm fanget i Grønå af Palle VestergardSportsfiskerforeningen Vidå fortæller, at der indtil 17. juli er blev fanget eller genudsat hele 77 laks enten i selv Vidå eller et af dets mange tilløb. Den største laks denne sæson hidtil nu var 105 centimeter lang og blev fanget af Simon Wannick den 4. maj i Grønå.

Succesfuldt sommerkursus for de yngste juniorfiskere

Danmarks Sportsfiskerforbund har altid prioriteret arbejdet højt med at gøre børn og unge interesseret i lystfiskeri. I starten af skoleferien blev et helt nyt kursus sat i søen for de alleryngste, fortæller instruktør Martin Bruun Kristensen herunder:

Tre af Danmarks Sportsfiskerfunds fremmeste ildsjæle, Jens-Ole Frier, Ingelise Frier samt Torben Thinggaard, inviterede i den første uge af skolernes sommerferie på nystartet sommerfiskeskole. Med succes!

Venskabelig geddedyst mellem agnbyggere

Johannes fangede dagens største gedde på 7,1 kgLørdag den 8. juli tog Johannes Bang tidligt afsted til brakvandet omkring Møn for at fiske gedder. Johannes er ivrig agnbygger og manden bag JB-baits. Men på turen var en fiskekammerat, der også selv bygger agn, så der var lagt op til en indbyrdes, venskabelig konkurrence om hvis agn, der kunne lokke de fleste og største gedder op af dybet.

Rift om pladserne til årets brakvandscup

110 både deltager i årets brakvandscup ved MønDen 1. juli åbnede tilmeldingen til Dansk Brakvands Cup 2017, og interessen for at deltage har været så stor, at alle pladser allerede er besat.

Konkurrencen afholdes i farvandet omkring Møn, og det er Møn Trolling, der står som arrangør.

Nyslynget Elverdamså

I maj måned blev det store vådgøringsprojekt syd for Holbækmotorvejen i Elverdams-ådalen blev skudt i gang og de første spadestik med de store gravemaskiner blev taget.

Det er mere end fem år siden, Tuse Å’s Ørredsammenslutning sad med rundt om bordet, da det store projekt var i planlægningsfasen.

Fandt gedder udenfor noret

Dennis havde held med at finde gedderne ude i Stege BugtDennis BomBom tager tit turen fra København ned til brakvandsområderne omkring Møn for at fiske gedder, og da fredningen var forbi midt i maj, havde han flere ture til Stege Nor, hvor han plejer at have godt fiskeri.

Lystfiskeriets Dag i Kolding Slotssø

Også Kolding Sportsfiskerforening afholdt Lystfiskeriets Dag den 21 maj og ligesom sidst, skete det ved Slotssøen midt i Kolding.

2 juniorarrangementer ved Vidå

Jonas Borum gedde 99 cm 6100 gramSportsfiskerforeningen Vidå i Tønder har netop afholdt to vellykkede arrangementer med sigte på juniorfiskere,  nemlig ÅBEN Å DAG den 25. maj og JUNIORDAG VED LÆGAN den 27. maj. Formanden Jens Chr. Lund fortæller: