Fiskekonkurrence for skolebørn i Haderslev Kommune

Igen i år afholder Sønderjysk Sportsfiskerforening fiskekonkurrence for skolebørn i Haderslev kommune i Fuglesøen. Datoen for arrangementer er søndag  den 13. august fra klokken 10 om formiddagen til klokken 14 om eftermiddagen.

Succesfuldt sommerkursus for de yngste juniorfiskere

Danmarks Sportsfiskerforbund har altid prioriteret arbejdet højt med at gøre børn og unge interesseret i lystfiskeri. I starten af skoleferien blev et helt nyt kursus sat i søen for de alleryngste, fortæller instruktør Martin Bruun Kristensen herunder:

Tre af Danmarks Sportsfiskerfunds fremmeste ildsjæle, Jens-Ole Frier, Ingelise Frier samt Torben Thinggaard, inviterede i den første uge af skolernes sommerferie på nystartet sommerfiskeskole. Med succes!

Svære regnbueørreder på Sydsjælland

Herlig start på sommerferien

Anton og Asger fik tre regnbueørreder på turen til havnenLasse Fjeldsted fra Sorø fortæller til Sportsfiskeren, at hans to fiskeglade sønner Anton og Asger tog hul på deres sommerferie med maner, da de i en lokal sø fandt en bestand af solaborrer. De små fisk var særdeles flotte, men med størrelser op til 15 cm gav de ikke den store fight.

Lystfiskeryngel i svøb

Der blev lagt masser af sjæl i kastetræningen, som sluttede med en lille konkurrence i præcisionskastI 25 år har først Ungdomsskolen i Aalestrup Kommune – og de seneste 10 år Vesthimmerlands Kommune - afholdt en populær sommerskole, hvor børn og unge tilbydes omtrentlig 30 forskellige aktiviteter i den første uge af skolernes sommerferie.

Vanløse Fiskesø tog imod på Lystfiskeriets Dag

Fight i vandet. Mor har fået bid ! Zach, hans far og de andre følger spændte med.I Vanløse Fiskesø ved St. Merløse på Midtsjælland, blev Lystfiskeriets Dag fejret med en fantastisk dag med mange besøgende.

Lystfiskeriets Dag i Vejen

Janik Østergaard, dagens vinder og storfangerFor 5. år i træk har Vejen og Omegns Sportsfiskerforening i samarbejde med Dansk Sportsfiskerforbund arrangeret årets Lystfiskeriet Dag i foreningens egen lystfiskersø i Drostrup.

Vejen Sportsfiskerforening fik besøg Dansk Folkehjælo og UngeNet

Vejen og Omegns Sportsfiskerforening har haft besøg af Dansk Folkehjælp – UngeNET i foreningens egen Drostrup Fiskesø.

Fine fangster på familiefiskedagen

Hovedparten af de fremmødte juniorer stillede op til gruppefotografering med deres fine fangsterTre juniorpiger og 12 –drenge samt et tilsvarende antal voksne dyrkede familiefiskeriets glæder i det fineste forårsvejr, da ”Smoltene” fra juniorafdelingen i Trend Å Lystfiskeriforening indbød til Lystfiskeriets Dag sammen med ejer

Flot tilslutning til Lystfiskeriets Dag hos Sønderjysk Sportsfiskerforening

En time før lukketid taltes mere end 35 biler foran Sønderjysk Sportsfiskerforenings egen Put &  take vand, Dyringkær. Formanden Preben Nielsen var da også mere end glad for den store interesse for arrangementet, som trak mere end 97 registrede deltagere i løbet Fiskeriets Dag,