Stor havørred på 7,2 kilo vandt Uggerby Å cup

Årets vinder, af Uggerby å cup 2017, blev Allan Jensen fra Morild, med en havørred på hele 7,2 kg fordelt på 86 cm. Den blev fanget på en lille wobler.Nordjyllands største fiskekonkurrence ved navn Uggerby Å Cup blev en succes med 190 deltagere heraf var hele 37 juniorer.

Dobbelt fiskekursus ved Storå

Holstebro & Omegn vil søndag den 24. september 2017 tilbyde medlemmerne et intenst kursus i laksefiskeri med fokus på spinner, wobler eller orm, fremgår det af foreningens hjemmeside. Kurset begynder i klubhuset kl. 8.00, hvor vi vil starte ud med morgenkaffe og rundstykker. Samtidig vil vi kort gennemgå programmet for dagen.

Frederik Iversen vil fortælle om spinnefiskeriet med spinner og wobler, herunder omtale af pladser, fiskemetoder og aflæsning af vandet.

Sprællemænd til laks

Sommeren er for mange lystfiskere højsæson i de danske lakseåer, men du bør nu ikke snyde dig selv for en tur i dit lokale vandløb her i løbet af efteråret. Åerne er nemlig fyldt med laks. Det kræver blot den rigtige agn at få fiskene i tale. Sportsfiskerens lokalredaktør Orla Bertram bringer her opskriften på succes.

Begejstret for Møn

Lasse fandt nogle fine ørreder i det grumsede vand under klintenOmkring 70 engagerede lystfiskere havde fundet vej til årets Møn Session, der blev afviklet i weekenden den 15-17. september. Blandt deltagerne var Lasse Elmgren, der havde taget den lange vej helt fra Randers for at deltage i løjerne.

Lang Lindenborg Å havørred på 90 cm

Per Bruun med sin kæmpe havørred på 9,4 kilo. Billedet er taget med mobil og i svær belysning.En af veteraner ved Lindenborg Å, Per Bruun, har fanget en af åens kæmper, som han efterhånden har for vane.

Stor kystørred fra Stevns

En smuttur til Stevns gav Lasse en ny havørred-PRDa Lasse Lyng, der til daglig er bosat i Oslo, var hjemme i Danmark på et kort besøg, lagde han vejen forbi Hunters House, hvor han talte med sin gode ven Mikkel Poppelhøj. Han foreslog ham at tage til Stevns for at fiske, for der var rigtig gode chancer netop nu.

Åben konkurrence ved Lerkenfeldt Å på søndag

På søndag den 4 september afholder lystfiskerforforeningen Aalborg Sportsfisker sin årlige fiskekonkurrence ved Lerkenfeldt Å. Konkurrencen er traditionen tro åben for alle interesserede.

12,5 kilo havørreder

Torben med den ene af sine to store havørreder over 6 kilo.Torben Burchardt fra Aalborg havde indtil for nylig ikke fanget en havørred i år, selvom han har været ude ved åen flere gange. Den 24. august var han af sted igen sammen med fiskemakkeren Jens Hjorth. Denne aften blev helt speciel for Torben for her fik han virkelig hul på bylden ved Lindenborg Å.

En dag værd at huske

Allan fik endelig indfriet sit mål om at fange en blank havørred på 5 kg fra kystenDet blev en mindeværdig dag for Allan Overgaard fra København, da han lagde vejen forbi Stevns om morgenen onsdag den 30. august. Han havde nemlig længe haft som mål at fange en havørred på 5 kg eller mere, og det lykkedes endelig denne morgen.

Storørred fra Storå

En dejlig dag ved Storåen startede ved P-pladsen ca. kl.9.30, beretter den kendte silkeborgfisker, Børge Erland Jensen.