Makrel fra molen

Andreas havde held med fluestangen på molen i GillelejeAndreas Sørensen fra Gilleleje har tidligere i år haft held med at fiske makrel fra molen i Gilleje. Det har været med blink og sildeforfang, men da han var ude igen den 17. juli havde han taget fluestangen og en synkende line med. Det viste sig at være effektivt, for allerede i tredje kast fik han en fin makrel.

Gels Å Sammenslutningen afholder igen fiskekonkurrence

I dagene fredag den 11 august fra klokken 16 til lørdag den 12. august klokken 15 afholder Gels Å Sammenslutningen igen i år  fiskekonkurrence langs sammenslutningens næsten 40 kilometer lange strækning af Gels Å oppe fra Immervad Bro i øst og ned til Gels Bro mellem Gram og Ribe i vest.

70 cm havørred på slumflue

Andreas Sloth fra Ulbjerg nord for Viborg har været juniormedlem af Trend Å Lystfiskeriforening de sidste par år og han har sendt nedenstående linjer til redaktionen:

Morgentur gav tre havørreder

En meget tidlig morgentur gav Søren Knabe tre havørreder på over 50 cm.Søren Knabe, formand for Vandpleje Fyn, kan mere end at restaurere vandløb. Han kan både komme meget tidligt op - og fange havørreder.

Forleden var Søren Knabe taget på ”en hurtig morgentur”, som han kalder det, før solopgang.

Velvoksen havørred til Daniel i Kolding Å

Sæsonen tegner rigtig godt i Kolding Å denne sæson, da der allerede er faldet mere regn end sidste år ved samme tid. Som tidligere fortalt på websiden har der vanket flotte havørreder til flere medlemmer af Kolding Sportsfiskerforening.

Alle top-10 laks vejer over 10 kg i Bjerringbro

En hanlaks på 16,600 kg og 119 cm til Henrik Gyørkøs fra Laurbjerg fanget i zone 4Vi har haft et fremragende laksefiskeri på Bjerringbro Sportsfiskerforenings  vand ved Gudenå igennem hele forårssæsonen, fremgår det af foreningens net-magasin ”Gudenå Nyt”.

Svære regnbueørreder på Sydsjælland

Sølvtøj fra Kolding Å

Simon Straarup med sin havørred på 5,5 kiloKolding Å er ikke stor og oplandet af forholdsvis begrænset omfang. Derfor falder vandstanden hurtigt efter sommerflom – men de første par dage efter kraftig regnvejr gælder det om at passe sin besøgstid.

Nu stiger havørrederne i Brede Å

De sidste par uger har kastet flere blanke havørreder af sig i Brede Å, fortæller foreningens formand Arne Lorenzen, der som bevis har sendt os fem fotos af glade lystfiskere og deres bytte.

Malte Rolf har fået en fin fisk på 53 cm og 2 kg.

Juniorfiskeren Nicolai Poulsen Christiansen snuppede sig en blankfisk 57 cm og 2,4 kg.

René Homann kan med rette være stolt af sin havørred på 70 cm og 3,8 kg.