Russisk pukkellaks fra i Sneum Å

Ikke blot russiske atomubåde og slagkrydsere er denne uge trukket igennem danske farvande. Således fik Jakob Rubin fra Andrup ved Esbjerg denne uge en stor overraskelse i Sneum Å, hvor han i stedet for en havørred fangede en vaskeægte russisk pukkellaks, som der herhjemme kun er blevet registreret tre eksemplarer af i 42 år.

Tilbage på kysten med succes

Turen gav Jesper en flot havørred på 4,5 kgEfter tre måneders pause fra kystfiskeriet vendte Jesper Vaabengaard Jensen fra Køge tilbage til Kysten på Stevns tirsdag den 18. juli.

Gels Å Sammenslutningen afholder igen fiskekonkurrence

I dagene fredag den 11 august fra klokken 16 til lørdag den 12. august klokken 15 afholder Gels Å Sammenslutningen igen i år  fiskekonkurrence langs sammenslutningens næsten 40 kilometer lange strækning af Gels Å oppe fra Immervad Bro i øst og ned til Gels Bro mellem Gram og Ribe i vest.

Hat trick ved Lillebælt

Forleden søgte jeg ud til Lillebælt for at se, om rygterne talte sandt om makreller langs kysterne. Da strømmen var i det rette hjørne sidst på eftermiddagen gik turen over til Strib. Efter nogen tid valgte jeg at traske lidt op og ned ad stranden mellem fyrtårnet og den nye Lillebæltsbro for at kigge lidt på forholdene.

9,1 kilo solskinshavørred fra Ryå

Steen Rubæk med sit livs havørred på 9,1 kilo fanget i solskin på en spinner. Steen Rubæk var mandag den 3. juli taget til Ryå på et af de nedre stræk af Brønderslev Lystfiskeriforenings fiskevand og tilmed i skønt solskinsvejr. Det kom han ikke til at fortryde for omkring kl.

Alle top-10 laks vejer over 10 kg i Bjerringbro

En hanlaks på 16,600 kg og 119 cm til Henrik Gyørkøs fra Laurbjerg fanget i zone 4Vi har haft et fremragende laksefiskeri på Bjerringbro Sportsfiskerforenings  vand ved Gudenå igennem hele forårssæsonen, fremgår det af foreningens net-magasin ”Gudenå Nyt”.

Succesfuldt sommerkursus for de yngste juniorfiskere

Danmarks Sportsfiskerforbund har altid prioriteret arbejdet højt med at gøre børn og unge interesseret i lystfiskeri. I starten af skoleferien blev et helt nyt kursus sat i søen for de alleryngste, fortæller instruktør Martin Bruun Kristensen herunder:

Tre af Danmarks Sportsfiskerfunds fremmeste ildsjæle, Jens-Ole Frier, Ingelise Frier samt Torben Thinggaard, inviterede i den første uge af skolernes sommerferie på nystartet sommerfiskeskole. Med succes!

Venskabelig geddedyst mellem agnbyggere

Johannes fangede dagens største gedde på 7,1 kgLørdag den 8. juli tog Johannes Bang tidligt afsted til brakvandet omkring Møn for at fiske gedder. Johannes er ivrig agnbygger og manden bag JB-baits. Men på turen var en fiskekammerat, der også selv bygger agn, så der var lagt op til en indbyrdes, venskabelig konkurrence om hvis agn, der kunne lokke de fleste og største gedder op af dybet.

Sølvtøj fra Kolding Å

Simon Straarup med sin havørred på 5,5 kiloKolding Å er ikke stor og oplandet af forholdsvis begrænset omfang. Derfor falder vandstanden hurtigt efter sommerflom – men de første par dage efter kraftig regnvejr gælder det om at passe sin besøgstid.

Nu stiger havørrederne i Brede Å

De sidste par uger har kastet flere blanke havørreder af sig i Brede Å, fortæller foreningens formand Arne Lorenzen, der som bevis har sendt os fem fotos af glade lystfiskere og deres bytte.

Malte Rolf har fået en fin fisk på 53 cm og 2 kg.

Juniorfiskeren Nicolai Poulsen Christiansen snuppede sig en blankfisk 57 cm og 2,4 kg.

René Homann kan med rette være stolt af sin havørred på 70 cm og 3,8 kg.