Spulepumpe skal lave flere ørreder

Drømmen om bedre forhold for de gydende fisk i vores vandløb, kan nu blive til virkelighed fortæller René Carlsen formand for Lystfiskerforeningen for Frederikshavn og Omegn. Vi har fået tilsagn om tilskud til en spulepumpe der kan fjerne sand fra gydebanker i vores vandløb.

Russisk pukkellaks fra i Sneum Å

Ikke blot russiske atomubåde og slagkrydsere er denne uge trukket igennem danske farvande. Således fik Jakob Rubin fra Andrup ved Esbjerg denne uge en stor overraskelse i Sneum Å, hvor han i stedet for en havørred fangede en vaskeægte russisk pukkellaks, som der herhjemme kun er blevet registreret tre eksemplarer af i 42 år.

Vidå netop nu

Havørred på 4,2 kilo fog 64 cm fanget i Grønå af Palle VestergardSportsfiskerforeningen Vidå fortæller, at der indtil 17. juli er blev fanget eller genudsat hele 77 laks enten i selv Vidå eller et af dets mange tilløb. Den største laks denne sæson hidtil nu var 105 centimeter lang og blev fanget af Simon Wannick den 4. maj i Grønå.

Gels Å Sammenslutningen afholder igen fiskekonkurrence

I dagene fredag den 11 august fra klokken 16 til lørdag den 12. august klokken 15 afholder Gels Å Sammenslutningen igen i år  fiskekonkurrence langs sammenslutningens næsten 40 kilometer lange strækning af Gels Å oppe fra Immervad Bro i øst og ned til Gels Bro mellem Gram og Ribe i vest.

70 cm havørred på slumflue

Andreas Sloth fra Ulbjerg nord for Viborg har været juniormedlem af Trend Å Lystfiskeriforening de sidste par år og han har sendt nedenstående linjer til redaktionen:

To fynske vandløb frem i lyset

De indledende øvelser vedrørende genåbningen af en del af Pipstorn Bæk er i gang. Søren Knabe med målepind.I nordfynske Mølleå er projektet gennemført: En rørlagt strækning er genåbnet og dermed er der blevet en helt ny 1 km lang strækning til fynske havørreder. Og i sydfynske Pipstorn Bæk er projektet lige sat i gang.

Velvoksen havørred til Daniel i Kolding Å

Sæsonen tegner rigtig godt i Kolding Å denne sæson, da der allerede er faldet mere regn end sidste år ved samme tid. Som tidligere fortalt på websiden har der vanket flotte havørreder til flere medlemmer af Kolding Sportsfiskerforening.

9,1 kilo solskinshavørred fra Ryå

Steen Rubæk med sit livs havørred på 9,1 kilo fanget i solskin på en spinner. Steen Rubæk var mandag den 3. juli taget til Ryå på et af de nedre stræk af Brønderslev Lystfiskeriforenings fiskevand og tilmed i skønt solskinsvejr. Det kom han ikke til at fortryde for omkring kl.

Alle top-10 laks vejer over 10 kg i Bjerringbro

En hanlaks på 16,600 kg og 119 cm til Henrik Gyørkøs fra Laurbjerg fanget i zone 4Vi har haft et fremragende laksefiskeri på Bjerringbro Sportsfiskerforenings  vand ved Gudenå igennem hele forårssæsonen, fremgår det af foreningens net-magasin ”Gudenå Nyt”.