Russisk pukkellaks fra i Sneum Å

Ikke blot russiske atomubåde og slagkrydsere er denne uge trukket igennem danske farvande. Således fik Jakob Rubin fra Andrup ved Esbjerg denne uge en stor overraskelse i Sneum Å, hvor han i stedet for en havørred fangede en vaskeægte russisk pukkellaks, som der herhjemme kun er blevet registreret tre eksemplarer af i 42 år.

Vidå netop nu

Havørred på 4,2 kilo fog 64 cm fanget i Grønå af Palle VestergardSportsfiskerforeningen Vidå fortæller, at der indtil 17. juli er blev fanget eller genudsat hele 77 laks enten i selv Vidå eller et af dets mange tilløb. Den største laks denne sæson hidtil nu var 105 centimeter lang og blev fanget af Simon Wannick den 4. maj i Grønå.

Gels Å Sammenslutningen afholder igen fiskekonkurrence

I dagene fredag den 11 august fra klokken 16 til lørdag den 12. august klokken 15 afholder Gels Å Sammenslutningen igen i år  fiskekonkurrence langs sammenslutningens næsten 40 kilometer lange strækning af Gels Å oppe fra Immervad Bro i øst og ned til Gels Bro mellem Gram og Ribe i vest.

Hat trick ved Lillebælt

Forleden søgte jeg ud til Lillebælt for at se, om rygterne talte sandt om makreller langs kysterne. Da strømmen var i det rette hjørne sidst på eftermiddagen gik turen over til Strib. Efter nogen tid valgte jeg at traske lidt op og ned ad stranden mellem fyrtårnet og den nye Lillebæltsbro for at kigge lidt på forholdene.

Fiskekonkurrence for skolebørn i Haderslev Kommune

Igen i år afholder Sønderjysk Sportsfiskerforening fiskekonkurrence for skolebørn i Haderslev kommune i Fuglesøen. Datoen for arrangementer er søndag  den 13. august fra klokken 10 om formiddagen til klokken 14 om eftermiddagen.

Velvoksen havørred til Daniel i Kolding Å

Sæsonen tegner rigtig godt i Kolding Å denne sæson, da der allerede er faldet mere regn end sidste år ved samme tid. Som tidligere fortalt på websiden har der vanket flotte havørreder til flere medlemmer af Kolding Sportsfiskerforening.

Sølvtøj fra Kolding Å

Simon Straarup med sin havørred på 5,5 kiloKolding Å er ikke stor og oplandet af forholdsvis begrænset omfang. Derfor falder vandstanden hurtigt efter sommerflom – men de første par dage efter kraftig regnvejr gælder det om at passe sin besøgstid.

Nu stiger havørrederne i Brede Å

De sidste par uger har kastet flere blanke havørreder af sig i Brede Å, fortæller foreningens formand Arne Lorenzen, der som bevis har sendt os fem fotos af glade lystfiskere og deres bytte.

Malte Rolf har fået en fin fisk på 53 cm og 2 kg.

Juniorfiskeren Nicolai Poulsen Christiansen snuppede sig en blankfisk 57 cm og 2,4 kg.

René Homann kan med rette være stolt af sin havørred på 70 cm og 3,8 kg.