Stor havørred fra Brede Å

Fra Brede Å har vi modtaget denne glade fangstberetning fra Mogens Toft: - Jeg har været ude ved Brede Å 3 aftener i træk, hvor jeg så 5-6 nogenlunde lige store fisk springe ud af vandet samt et par stykker, der kun lige havde ryggen over vandet. Jeg satte mig i græsset og så den ene igen komme op med ryggen. De ville dog hverken bide på min FC-spinner eller Mepps spinner og jeg var begyndt at blive en smule irriteret over, at de ikke ville hugge.

Projekt Nye Gydestryg i Gels Å kører efter planen

Her er det andet gydestryg etableret samme stedArbejdet med at erstatte det kendte reguleringsstyrt nær spejderpladsen ved Hjartbro i Gels Å skrider planmæssigt frem. Fra Nadja Dall, som er vandløbsmedarbejder ved Haderslev Kommune, har vi modtaget disse to fotos. Det første foto viser strækningen, før styrtet og gangbroen henover, blev fjernet.

Massiv fiskedød i nordtyske fjord

I de senere dage er store mængder af torsk, fladfisk, ålekvabber og masser af småfisk blev dræbt på grund af ekstrem iltmangel i den nordtysk fjord, Eckernförde. Og nu er man også begyndt at opleve problemer lidt lidt længere nordpå ved Kiel – altså ikke langt fra den danske grænse.

Stor INTERNATIONAL FISKEKONKURRENCE i Kolding

I weekenden fredag den 29. september til søndag den 1. oktober indbyder Kolding Sportsfiskerforening for ikke mindre end 47. gang til deres store Internationale Fiskekonkurrence med mange flotte præmier.

Fin stemning ved mange fisk ved Sydvestjysk Fiskekonkurrence

Vinder af geddeklassen Arne Jensen og Jens LygumI weekenddagene 25. til 27. august afholdt Sydvestjydsk Sportsfiskerforening for 9. gang sin store Fiskekonkurrence ved Kongeå og Sneum Å med hele 130 deltagere fra nær og fjern. Rammen om det vellykkede arrangement var et stort telt opslået bag det gamle mejeri i Jested få meter fra Kongåen.

Flere piger ved fiskevandet

Tanya med sin første laksFra Ole Sand Jaocobsen i Sydvestjydsk Sporsfiskerforening har vi fået tilsendt denne humørfyldte og glade beretning:

Hvis Ole kan, kan jeg også, tænkte Robert

På premieredagen 16. april i Flads Å, der er en del af Ribe Å vandsystem, fangede de to gode venner Nils Ole Kjær og Robert Horup fra Sønderjysk Sportsfiskerforening hver en flot sølvblank laks på henholdsvis 92 cm/7,4 kg og 96 cm/8,9 kg og kunne bagefter næsten ikke få armene ned igen.

Hattrick ved Brede Å – Havørred, bækørred og pukkellaks

Fra Torben Hansen i Åbenrå, mangeårigt medlem i Brede Å Sportsfiskerforening, hvor han arbejde i vandplejeudvalget, har vi modtaget denne spændende beretning om en mere en vellykket fiskedag ved åen:

Sæsonens første havørred over målet

Flot fremmøde og fine fangster ved børnekonkurrence i Vojens

Sønderjysk Sportsfiskerforening afholdt søndag d. 13 august igen deres årlige fiskekonkurrence i Fuglesøen i Vojens for skolebørn i byerne Vojens, Haderslev og Gram før skolestart.

De første mødte frem over en time før konkurrence start for at sikre sig favoritpladsen. Vejret viste sig fra den gode side med solskin og en svag vind fra vest. Der mødte 20 deltagere + deres forældre op for at deltage i det spændende arrangement, før skolebøgerne kaldte næste dag!

Stor fremgang af yngel og ungfisk i Kolding Å systemet

Ferup Sø til venstre med omløbet af åen til venstre.Fra formanden for vandplejeudvalget i Kolding Sportsfiskerforening, Preben Kaas, har vi modtaget dette glade indlæg om en netop overstået bestandsundersøgelse i Kolding Å vandsystem: