Inspirationsmøde: Lystfiskeri for mennesker med handicap

MGP 9567 På mødet vil Martin Guldhammer fortælle om sine erfaringer som handicappet lystfisker.

Projekt ”Natur for alle” inviterer til inspirationsmøde med fokus på lystfiskeri for mennesker med handicap. Det sker som en online begivenhed via Teams tirsdag den 30. april 2024, og alle er velkomne til at deltage.

Natur for alle er et projekt, der arbejder for at flere personer med handicap kan komme ud i naturen. Det sker blandt andet gennem afholdelse af inspirationsmøder, og ved mødet den 30. april 2024 kommer det til at handle om, hvordan man kan komme i gang med lystfiskeri.

Ved inspirationsmødet kan du møde ”Natur for alle” og Martin Guldhammer, der er frontløber i projektet og har stor erfaring med lystfiskeri. Martin Guldhammer vil dele ud af erfaringer, tips og tricks til lystfiskeri, når man har et handicap.

Online møde
Inspirationsmødet afholdes online via Teams. Det foregår tirsdag den 30. april 2024, kl. 16-17.
Du kan læse mere om mødet og tilmelde dig her på Facebook. Her finder du også information om, hvordan du kobler dig på mødet.

Natur for alle
Natur for alle arbejder for at flere personer med handicap kommer ud i naturen. I projektet kortlægges og formidles en masse tilgængelige naturoplevelser inde på det nye, nationale overblik Alle ud i naturen, som kan findes på Naturstyrelsens hjemmeside.

Her kan du nu finde over 180 ruter og faciliteter, der har fået ny information om tilgængelighed, så der er blevet nemmere for personer med handicap at finde steder i naturen, der passer til egne ønsker og behov.

Forbundets handicapudvalg arbejder for bedre adgang
For to år siden nedsatte Danmarks Sportsfiskerforbund et nyt handicapudvalg, der fik til opgave at indsamle og dele viden om blandt andet oprettelse og drift af handicapegnede fiskepladser. Udvalgets formand Egon Dall fortæller om det aktuelle arbejde:

– Vi laver vejledninger til foreninger og kommuner, der gerne vil lave handicap-fiskepladser, og der er flere, der har henvendt sig for at få hjælp. Vi har senest ydet vejledning til et projekt, som Tønder Kommune laver ved Brøns Å og til et andet projekt ved Binderup Å, så tag gerne kontakt til os, hvis I har lignende planer.